Що робити з тими, хто постійно нарікає?
Всім нам знайомі люди, кожна розмова з якими перекладається на їхні проблеми. А вони присутні завжди: у нещасного плакальника постійні халепи з роботою/навчанням, особистим життям, улюбленою собакою, пробками, сусідами та задирками.
Здавалося б, що такого в тому, щоб вислухати чергову довгу трагічну повість про чужі проблеми? Неприємно, так, але ввічливість та гарне виховання не дозволяють нам відкидати таких людей. Однак це завдає нам самим величезної шкоди.
Чому не можна слухати скарги?
Цей світ не терпить тих, хто постійно скаржиться. Всесвіт підлаштовується під них і надумані дрібні проблеми перетворюються на реальні та серйозні. Якось почавши скаржитися, людина отримуватиме все нові й нові причини для цього.
А ось чим скарги загрожують тому, хто вислуховує мученика:
1. Втрата життєвої енергії.
Ви помічали, що відчуваєте сильну втому після таких безглуздих розмов? Чужі скарги висмоктують із вас сили. До того ж, вони здатні притягувати негатив не тільки до того, кого ви слухали, а й до вас.
2. Проста маніпуляція.
Найчастіше той, хто скаржиться, робить це не просто так, а з корисливими цілями. Він розраховує на те, що ви відчуєте провину та незручність за свої успіхи, через що почнете пропонувати і надавати страждальцю всіляку підтримку та допомогу на шкоду собі.
3. Погіршення емоційного стану.
Нашій психіці доводиться нелегко після потоків негативу, навіть чужого. Це призводить до почуття провини, негативних думок, занепаду сил, емоційного дисбалансу і навіть порушень у роботі мозку.
4. Зміна погляду життя.
Навіть якщо ви невиправний оптимістк, чужі проблеми швидко змінять це. Ви навчитеся дивитися на світ крізь темні окуляри і згодом перестанете помічати все хороше, що вас оточує, перетворившись на такого ж скиглика.
Що з цим робити?
Взяти себе в руки, прибрати подалі ввічливість та навчитися ігнорувати скаржника. Це найкращий засіб, який врятує ваші час, сили, енергію, нерви та мозок.
Ось кілька важливих порад:
- намагайтеся звести до мінімуму контакти з вічними страждальцями – не запрошуйте їх у гості, відмовляйтеся від пропозицій сходити кудись разом, при випадковій зустрічі скоріше йдіть;
- давайте зрозуміти, що це не ваші проблеми – прямо вказуйте, що причина і вирішення будь-якого лиха в руках того, хто скаржиться;
- не показуйте слабкість – відмовтеся від співчуття, пропозицій допомогти і перестаньте переживати за тих, хто тільки й робить, що плачеться;
- встановіть особисті межі – навчіться говорити “ні”, “мені не цікаво”, “я не хочу слухати монолог про твої проблеми” і “припини скаржитися”.
Боїтеся здатися грубою людиною? Що ж, можете залишатися м’якоюта привітною для всіх. Але будьте готові, що люди навколо зливатимуть на вас негатив, не помічаючи вас самих, а ваша душа скоро стане схожою на смітник, переповнений чужими бідами.
Запам’ятайте: ваше життя важливіше, ніж проблеми та скарги оточуючих.
Подбайте про себе і навчіться ігнорувати страждальців – ви відразу помітите, що життя стало світлішим і радіснішим!