4 Липня, 2024
Чому важливо не думати погано про людей

Чому важливо не думати погано про людей

Відомо, що ми переймаємо якості тієї людини, про яку думаємо і, відповідно, говоримо. Тому навіть західні психологи радять думати і говорити про успішних та гармонійних людей.

Але чим більше у нас егоїзму та заздрості, тим важче нам добре говорити про когось. Ми повинні навчитись не критикувати навколишніх. Той, хто нас критикує, віддає нам свою позитивну карму та забирає нашу негативну. Тому у Ведах завжди вважалося, що це добре, коли нас критикують.

Як працює спілкування в нашому житті? У «Махабхараті» говориться, якщо ви маєте певний намір щось зробити, нікому про це не кажіть. Як тільки ви про це сказали ймовірність, що це відбудеться, зменшується на 80 %, особливо, якщо ви поділились цим із заздрісною та жадібною людиною.

Чому люди, які продумано так мало говорять, досягають більшого? Вони не втрачають енергію.

Інше просте правило пов’язане з промовою, — якщо ми зробили комусь добро та похвалились цим перед іншими – ми втратили позитивну карму та всі свої плоди благочестя, які заробили цим вчинком. Хвалькуваті люди досягають небагато. Тому ми ніколи не повинні хвалитися своїми досягненнями, щоб не втрачати усі ті плоди, які заробили до цього.

Учень підійшов до майстра і запитав:


– Ви радите жити з відкритим розумом (open mind). Але тоді весь розум може полетіти, так?
– Ти просто тримай рот міцно закритим. І все буде добре.

Думки матеріалізуються, тому важливо не думати ні про кого погано. Чим більше у нас хаотичних думок в голові, тим частіше вони зриваються з вуст. Той, хто ясно мислить, той чітко висловлюється.

Є ще один рівень — навчитись приймати критику. Розум має властивість виправдовувати себе у будь-якому положенні. Чим нижчий рівень людини, тим більше виправдань ви почуєте від неї. Вчинивши кривавий злочин, така людина, не червоніючи, продовжує виправдовувати себе. Один з головних показників особистості, який знаходиться на високому рівні розвитку є спокійне сприйняття критики в свою адресу.

Правила поміркованої розмови

В печері медитують три йоги. Раптом вони чують якийсь звук, властивий тваринам. Один йог каже – Це був козел. Минає рік. Інший йог відповідає: – Ні, це була корова. Минув ще рік. Третій йог каже: – Якщо ви не припините суперечку, я вас покину.

Перше правило поміркованої розмови — перед тим, як сказати щось різке, долічіть до 10. Це може здатись дивним. Спочатку ми зможемо полічити до 3-х. Але з іншого боку, якщо ви дасте відповідь після невеликої паузи, то вона буде розумнішою, тому що бажання виправдатися і різко відповісти є першим, що спадає нам на думку. Тому, навчіться 5-10 секунд думати перед тим, як відповісти. Крім усього іншого — це зменшить непотрібне напруження.

Людина, яка займається самореалізацією, дуже мало і продумано говорить. З життєпису деяких великих людей видно, що вони ніколи не відповідали відразу на звинувачення і взагалі намагалися нічого не говорити, коли гнівались. Вони відкладали розмову на інший день або взагалі до того часу, поки не вгамується пристрасть. Вони знали – поки гнів і роздратування впливають на їх мовлення, наслідки будуть сумні, а часом просто руйнівні.

Друге правило поміркованої розмови – не впадати в крайнощі. Господь виявляється у дрібницях, а Сатана — у крайнощах. Не потрібно давати обітницю — «Буду німий, як риба». Особливо, якщо Ви за природою яскравий екстраверт, Вам може це тільки нашкодити. Якщо ваша психофізична природа в тому, що ви повинні багато говорити, то розмовляйте так, щоб ви та навколишні отримували від цього добро. Будьте відкриті та доброзичливі, а головне — живіть усвідомлено. Важливо пам’ятати, що наш рівень визначається за дрібними вчинками — наша реакція на грубість у магазині, емоції, які нас переповнюють через незаслужену критику.

Три розмовних рівні

Людині з високим духовним рівнем може стати навіть фізично погано, якщо говорять погано про когось чи вона побачила щось страшне. У неї виникає відчуття, що її облили брудом. Ця людина завжди скаже правду приємними словами. Усвідомлено говорить кожне слово, яке приносить гармонію в цей світ. Часто ця людина жартує і навіть над собою. Такі люди практично завжди здорові та щасливі.

Запальні люди дуже чутливі до критики на свою адресу, вони можуть годинами з великим задоволенням спілкуватись на теми, пов’язані з сексом, грошима, економічним процвітанням, політикою, обговорювати покупки, розповідати щось хороше про себе, уїдливо обговорювати когось і т. д. Зазвичай, їх розмова є швидкою. Гумор переважно вульгарний, пов’язаний з сексом. На початку розмови вони відчувають велике задоволення і піднесення, але після неї – спустошення та огиду. І чим вищий рівень свідомості, тим сильніше це відчуття. Такий стиль розмови веде до деградації на всіх рівнях.

Невігласи відрізняються тим, що їх розмова наповнена образами, претензіями, осудом, погрозами, нецензурними словами і т. д. Всі слова насичені гнівом та ненавистю. Як тільки людина відкриває рот складається враження, що кімната наповнюється неприємним запахом. Якщо такій людині розповісти про іншу щось хороше, вона може захворіти. Такі люди самі свідомо чи не свідомо провокують інших, намагаючись викликати у них гнів, роздратування, образу, заздрість, так як зараз вони налаштовані на таку ж хвилю і отримують енергію від цих руйнівних емоцій. Гумор у них «чорний», наповнений знущаннями і радістю чужого горя. Вони від початку і до кінця поглинуті ілюзією. Всесвіт їх лікує важкими ударами долі та хворобами. Вони схильні до розвитку психічних захворювань. З ними неможливо знаходитись поруч, тим більше спілкуватись. Не завжди зустрічається людина, яка постійно знаходиться тільки на одному рівні. Частіше зустрічаються змішані типи або тип людини може досить швидко змінюватися.

Це сильно залежить від:

1) Оточення, яке ми вибираємо – на роботі, відпочинку. Наприклад, спілкуючись із запальною людиною ми швидко помічаємо, що активно втягнуті в обговорення політики. Хоча 10 хвилин тому нам не це було зовсім не цікаво.

2) Місця. Наприклад, в казино, нічних клубах, біля пивних будок, пристановищі наркоманів. Обговорення духовних тем важко уявити. Якщо місце просякнуте невіглаством, то розмова, яка там звучить буде відповідною.

3) Часу. Наприклад, з 21-00 до 02-00 годин – це час невігластва, тому саме в цей час хочеться піти в некультурне місце, подивитися неосвічений фільм, поговорити на неосвічені, в кращому випадку на пристрасні теми. Ранок вечора мудріший – це народна мудрість. Давно помічено, що те, про що ти говорив ввечері та прийняв певні рішення – ти вранці пошкодуєш, як мінімум про це та побачиш ситуацію у зовсім іншому світлі. Тому дотримуватись простого правила – ніколи не приймати рішення ввечері та взагалі менше розмовляти в цей час, – це зробить наше життя значно щасливішим та позбавить від безлічі проблем і нещасть. Не випадково, що в природі все спить в цей час. Ви коли-небудь чули спів птахів у цей час?

Наприкінці тижня можна провести тест – яка розмова домінувала цього тижня.

  • Якщо хороша, то легко помітити як гармонія і щастя входить в наше життя.
  • Якщо в пристрасті та особливо в невігластві, то природним результатом будуть хвороби, депресії і нещастя.

Важливим правилом є позбутися претензій. Перший крок до любові — це вдячність. У цьому світі мало хто кому дякує. В основному всі висловлюють претензії — або у прихованій, або у явній формі. Але важливо пам’ятати, якщо ми комусь не дякуємо, то починаємо критикувати, пред’являти претензії, не завжди усвідомлюючи це. Служіння — це не тільки якась фізична допомога, в першу чергу це означає — допомогти людині розвинути усвідомлення Бога, подарувати свою любов, наблизити людину до Божественного.

Все, що ми робимо без любові, несе тільки нещастя і крах, як би благородно це не виглядало зовні. Вчителі навчають, що кожну секунду ми або наближаємось до Бога, або віддаляємось від Нього. Кожна ситуація — це урок. І треба дякувати Богу за кожне надане нам випробування. Всевишній — Всеблагий і кожну секунду бажає нам тільки добра. Кожна секунда спрямована на наш розвиток.

Тільки у нас з’являться скарги – заблоковується наш серцевий центр.

Дуже часто ми скаржимось на долю, на оточуючих, виявляємо невдоволення собою та світом. Претензії проявляються не тільки в словах, але й у думках, стилі спілкування і ставленні до життя. Кожна ситуація дана нам для того, щоб ми працювали над собою:

  • Чим менше ми гармонійні, тим більш напружені, тим більш суворі ситуації ми отримуємо.
  • Але як тільки у нас виникає прийняття ситуації — відбувається розслаблення і ця ситуація швидко вирішується.

Аюрведа говорить – Ви не зможете позбутися від хвороби, якщо ви її не приймаєте. Перший крок до зцілення і вирішення будь-якої проблеми — повне сприйняття всередині, як милість Бога, цю хворобу і нещастя, а в реальності потрібно прикладати всі сили, щоб її вирішити. Якщо ми не сприймаємо ситуацію, то більше ніж 90% енергії ми витратимо на її «пережовування». Наш організм може впоратися з будь-якою хворобою. Також ми можемо впоратися з будь-якою ситуацією і вийти з неї переможцем. Якщо нам дано якесь випробування, значить, ми зможемо його винести. Господь не дає таких випробувань, які нам не під силу. Замість скаржитись ми повинні звикнути дякувати усім. Претензії – це перший крок до хвороби та нещастя.
Потрібно стежити, скільки у Вас подяки і скільки у Вас претензій до навколишніх. Ви помітите, що часто претензій більше, ніж подяки. Вони ідуть від розуму та є його помилкою.

Будь-які наші претензії мають деструктивну природу, вони забирають нашу енергію і закривають наше серце. Істинне смирення проявляється в тому, що ми приймаємо будь-яку ситуацію. Більшість розуміють смирення, як щось показне: вдарили по одній щоці — підстав іншу. Це стосується внутрішнього стану. Ми приймаємо будь-який подарунок долі, яким би він не був. Бажано якомога частіше повторювати в думці або ще краще вголос: «На все — любов Бога». У людей, які повторювали цю фразу, змінювався вираз обличчя, вони ставали м’якшими, зникало відчуття скутості і в цілому вони ставали щасливішими і здоровішими. Спробуйте, це працює!

Якщо наша підсвідомість буде налаштована на сприйняття, бачення у всьому Вищої Волі — це швидко приведе нас до досконалості.

Джерело

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *