В ідеальному світі всі люди, з якими нам доведеться спілкуватися, будуть добрими, уважними, розумними, щедрими. Їм подобаються наші жарти, а нам їх. Ми будемо жити в прекрасному середовищі, де ніхто ніколи не буває засмучений, ніхто не лаятиметься і зводитиме наклепи на інших.
Але, як Ви вже помітили, ми живемо у неідеальному світі. Деякі люди зводять нас з розуму, а самі ми здатні довести до сказу інших. Нам не подобаються ті, хто буває неуважний до інших, різкий, любить розпускати чутки, лізе в наші справи або просто не розуміє наших жартів, але чекає, що ми сміятимемося над його жартами.
Напевно, ви ставили питання, чи можна бути об’єктивним по відношенню до тих, хто вас постійно дратує і з ким ви ні за що не хотіли б разом пообідати, і як навчитися бути доброзичливим по відношенню до кожної людини, з якою ви зустрічаєтеся.
Навіть в ідеальному світі створити команду, яка складається з людей, яких ви хотіли б запросити до себе на барбекю нереально. Тому розумні люди часто спілкуються з людьми, яких вони не люблять. Вони просто змушені це робити. І ось як вони це роблять.
1. Вони визнають, що не можуть подобатися всім
Іноді ми потрапляємо у пастку, думаючи, що ми – добрі. Ми вважаємо, що подобаємося всім, з ким ми зустрічаємося, навіть коли цього не відбувається. Але ви неминуче зіштовхуватиметеся з важкими людьми, які виступають проти того, що ви думаєте. Розумні люди знають про це. Вони також визнають, що конфлікти чи розбіжності є результатом відмінностей у системі цінностей.
Людина, яка вам не подобається, в принципі, непогана людина. Причина вашого неприйняття в тому, що ви маєте різні цінності, і ця різниця створює напруженість. Після того, як ви визнаєте, що не всім подобаєтеся ви і не всі подобаються вам, через відмінність у системі цінностей, ви зможете виключити емоції при оцінці ситуації. Це допоможе вам дійти згоди.
2. Вони терплять (а не ігнорують чи звільняють) тих, кого вони не люблять
Звичайно, ви можете змиритися з чиєюсь постійною критикою, стиснути зуби у відповідь на паршиві жарти, або не звертати уваги на чиєсь нав’язливе товариство, але немає гіршої речі, ніж постійно придушувати своє роздратування. З погляду результативності, надмірне прагнення завоювати симпатії людей є більшою проблемою, ніж відсутність у них цієї симпатії.
Вам потрібні люди, які мають різні точки зору та не бояться сперечатися. Вони є свого роду людьми, які дають робити дурні речі. Це не просто, але їх треба терпіти. Часто це ті, хто кидає виклик чи провокує нас, але вони спонукають нас до нового розуміння та допомагають просувати групу до успіху. Пам’ятайте, що ви теж не досконалі, але люди вас терплять.
3. Вони ввічливі до тих, кого вони не люблять
Незалежно від ваших почуттів стосовно когось, людина буде орієнтуватися на вашу поведінку і ставлення до неї, і, швидше за все, буде ставитися до вас так само. Якщо ви будете з нею грубі, швидше за все, вона відкине всі пристойності і нагрубить вам у відповідь. Пам’ятайте, якщо ви будете ввічливі, люди будуть терплячі й до вас.
Уміння володіти своєю особою має велике значення. Ви повинні бути в змозі показати, що вважаєте людину професіоналом і добре до неї ставитеся. Це допоможе вам не опуститися до їхнього рівня або бути втягнутим у те, що вони роблять.
4. Вони стримують свої очікування
Люди нерідко мають нереалістичні очікування щодо інших. Ми можемо очікувати, що в певній ситуації інші діятимуть так само, як ми діяли, або скажуть те, що ми могли б сказати, тобто хочемо зараз почути. Проте це не реально. У людей є вроджені особисті риси характеру, які багато в чому визначають їхню реакцію. Очікувати від інших тих самих дій, які б вчиними ви – це означає підготувати себе до розчарування і засмучення.
Якщо людина щоразу викликає у вас одні й самі почуття – налаштуйте відповідно ваші очікування. Таким чином, ви будете психологічно готові, і її поведінка не застане вас зненацька. Розумні люди роблять це весь час. Їх ніколи не дивує поведінка малосимпатичної людини.
5. Вони аналізують не опонента, а себе
Незалежно від того, що ви відчуваєте, люди не можуть залізти у вашу шкуру. Важливо, щоб ви вміли керувати своїми почуттями, коли маєте справу з кимось, хто вас дратує. Замість того, щоб думати про те, що ця людина вас дратує, зосередьтеся на тому, чому ви так на це реагуєте. Часто нам не подобається в інших те, що нам не подобається в нас самих. Крім того, вони не створюють кнопку, вони лише натискають на неї.
Точно визначте спускові механізми, які могли б вплинути на ваші почуття. Тоді ви можете мати можливість передбачити вашу реакцію, пом’якшити її або навіть змінити. Пам’ятайте: легше змінити своє сприйняття, ставлення та поведінку, ніж змусити когось стати іншою людиною.
6. Вони беруть паузу і роблять глибокий вдих
Існують деякі речі, які дратують вас постійно. Можливо, це колега, який регулярно зриває терміни, або хлопець, який видає дурні жарти. Розберіться в тому, що вас дратує і хто натискає на ваші кнопки. Таким чином ви зможете підготуватися до цього.
Якщо ви зможете взяти паузу і взяти контроль над бурхливим адреналіном, а потім звернутися до інтелектуальної частини вашого мозку, ви зможете краще провести переговори та обґрунтувати свої міркування. Глибокий вдих і один великий крок назад можуть допомогти вам заспокоїтися та захистять вас від надмірного збудження, тим самим дозволяючи приступити до справи з більш ясним розумом та відкритим серцем.
7. Вони озвучують свої потреби
Якщо деякі люди постійно тебе зачіпають, спокійно дай їм зрозуміти, що їхня манера поведінки та стиль спілкування є для вас проблемою. Уникайте обвинувальних фраз, спробуйте замість них використати формулу: «Коли ви… то я відчуваю…». Наприклад: «Коли ви перебиваєте мене під час наради, я відчуваю, що ви не цінуєте мою роботу». Потім візьміть паузу та дочекайтеся відповіді.
Можливо, ви виявите, що інша людина не зрозуміла, що ваш виступ ще не закінчено або ваш колега був такий схвильований своєю ідеєю, що вихлюпнув її в пориві збудження.
8. Вони тримають дистанцію
Якщо інші прийоми не допомагають, розумні люди створюють дистанцію між собою і тим, що їм не подобається. Вибачтеся за себе та йдіть власним шляхом. Якщо це відбувається на роботі, перейдіть в іншу кімнату або сядьте на іншому кінці столу переговорів. Перебуваючи у віддаленні та маючи перспективу, ви можете бути в змозі повернутися до обговорення та взаємодіяти з тими людьми, які вам подобаються і не турбуватися з приводу тих, хто не подобається.
Звичайно, все було б простіше, якби ми могли попрощатися з людьми, які нам не подобаються. На жаль, ми всі знаємо, що в житті так не буває.