21 Травня, 2024
Коли ми щасливі, то обіймаємо. Коли нещасні – ходимо по магазинах

Коли ми щасливі, то обіймаємо. Коли нещасні – ходимо по магазинах

Ви помітили, що коли Ви засмучені або важко на душі – так і тягне ходити по магазинам? Проблема полягає в тому, що нам якось непомітно нав’язали оманливу обіцянку, що якщо ми купимо жадану річ, то негайно станемо щасливими.

Ця ідея не нова, її почали посилено просувати рекламодавці після Другої Світової війни. Це стало мало не основною формулою суспільства: «Купив – щасливий». Тобто щастя як би тісно пов’язане з можливістю придбати собі щось новеньке і блискуче. А значить – все прив’язується до грошей: чи вистачить тобі їх на всі мрії і бажання ?!

Таким чином, виникає ілюзія, що щастя купується. Такий собі «шопінг щастя». Якщо у тебе великий і сучасний телевізор на половину стіни – ти негайно стаєш щасливішим. Або якщо на тобі дорогий одяг з модного магазину, то ти просто зобов’язаний сяяти від щастя. А якщо купив престижну машину – ось це вже справжній успіх і респектабельність.

Найсумніше, що на перший погляд це може здатися чистою правдою. Ну правда ж приємно проїхатися по вулиці в дорогому піджаку і новій машині, ніде правди діти? Але це не так.

«Він належить до тих людей, хто проводить все своє життя на роботі, яку ненавидить, щоб заробити грошей і купити речі, які йому не потрібні, щоб вразити людей, яких не любить», – Еміль Говро, журналіст, письменник.

Іншими словами, виникає відчуття, що в дорогому костюмі ти будеш відчувати себе більш гідно, ніж в дешевому і простому. Точно також, як з телевізором: якщо у вас в голові «засіло», що біля нього ви будете відпочивати по-справжньому, то чи не заспокоїтеся, поки не придбаєте його замість справного і хорошого, який вже є у вас у вітальні. І так можна продовжувати до нескінченності.

Знадобиться рівно місяць «милування» новим телевізором або автомобілем, щоб ви зрозуміли, як помилялися. Знаєте чому? Тому, що вам буде все так само нудно і сіро. Ви будете почувати себе такими ж нещасними і незадоволеними. Так що доведеться придумувати нову «мрію-покупку». І так – по колу.

Правда полягає в тому, що предмети споживання всього лише відволікають нас від справжньої і дуже великої проблеми. А вона полягає в тому, щоб наповнити своє життя істинним сенсом.

На якийсь час покупки відволікають нас, і ми замість того, щоб заглянути всередину себе – пялімся в вітрини магазинів. Воно й зрозуміло: набагато легше думати про те, як би купити собі дорогий і престижнийгодинник, ніж задатися питанням, що дійсно важливо і значимо для нас в цьому житті.

Речі і «повага»

У нашому суспільстві склалася абсолютно ненормальна ситуація, яка проявляється в тому, що люди з пієтетом і повагою ставляться до тих, хто носить дорогий одяг або водить дорогий автомобіль.

Це неймовірно, але до них завжди більш уважно ставляться, куди б вони не прийшли. Їм навіть медичну допомогу надають негайно і дбайливіше! І це навіть не перекинувшись з ними і парою слів, не знаючи, хто вони і що собою являють.

Чомусь багато людей вважають, що багатих слід поважати. Гроші в нашому суспільстві стали символом поваги …

Подібні речі відбуваються навколо нас кожен день. Скромно одягнених людей набагато частіше ігнорують або «не помічають». Їх можуть навіть не пустити в дорогий ресторан, посилаючись на міфічний «дрес-код». А то і зовсім висміяти або принизити.

Таким чином, легко потрапити в пастку помилкового упередження, що для того, щоб тебе поважали, і ти відчував себе щасливим – слід придбати дорогий одяг і ще цілу купу непотрібного мотлоху.

Справа в тому, що ця «теорія речей» – дуже і дуже тендітна. Досить вам зняти з себе дорогий одяг – і ви знову відчуєте себе «приниженим і знехтуваним». І тільки надівши знову дорогий костюм – відновите свою «цілісність».

Тобто тепер повагу до себе цілком залежить від інших людей – що вони скажуть. Коли ви погоджуєтеся грати за такими правилами, то автоматично погоджуєтеся на … ненависть до себе без дорогого костюма.

Ваша самооцінка повністю нівелюється. А це дуже небезпечний шлях …

Щастя і обійми

Небезпека такого шопінгу полягає в тому, що він перетворюється в свого роду залежність. Людина, яка придбала черговий телевізор або гаджет, схожий на наркомана, вколовшись собі чергову дозу наркотику і перебуває в «блаженстві». Але все це – лише до наступної ломки. Дуже скоро наркоману знадобиться все більша і більша доза, а шоперу – все більше речей.

До слова, вони будуть радувати його все менший проміжок часу. Це схема будь-якої залежності.

Постійна гонка за речами і нестримний шопінг характерні для тих людей, які відчувають себе нещасними. Вони намагаються хоч таким чином заповнити порожнечу, яка мучить їх. А шопінг допомагає їм на якийсь час забути про те, наскільки безглуздо вони живуть, бігаючи від бутіка до бутіка.

У будь-якому випадку, в магазині щастя не купиш. Численні дослідження вчених доводять, що справжню радість доставляють не речі і гроші, а наш досвід. Саме він змушує наше серце битися частіше і відчувати себе по-справжньому живими.

Шопінг теж є в якомусь сенсі досвідом. Але він приносить дуже короткочасне і поверхневе хвилювання.

Чи пам’ятаєте ви той момент, коли придбали свою дорогу сумочку або браслет? Маю великі сумніви. А ось пам’ять про перший поцілунок, якусь милу і смішну ситуації або дні народження, коли всі на роботі переодяглися в ваших улюблених героїв фільму – запам’ятаєте назавжди.

Справжні радість і щастя нам дарує тільки почуття тісному зв’язку зі світом і людьми. Такими вже нас задумала природа. Для когось це може бути участь в громадському русі, для когось – любов, для інших – велика і дружна сім’я. Тут все індивідуально.

Головне – це нести добро і ділитися ним з іншими людьми. Обіймати тих, кого ти любиш … Що потрібно більше для щастя?

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *