18 Травня, 2024
Гарвардський психіатр називає 7 навичок, які допоможуть знайти спільну мову з ким завгодно

Гарвардський психіатр називає 7 навичок, які допоможуть знайти спільну мову з ким завгодно

Емпатія – це здатність розуміти, що відчуває інша людина, і співпереживати їй. Вона може бути вашим квитком до більш довірчого спілкування, і, зрештою, до успіху.

Довгий час цю здатність вважали вродженою і властивою лише деяким людям. Але автор дослідження, проведеного в Гарварді, психіатр Хелен Рейсс вважає, що емпатія – це навичка, якій можна навчитися, і яку можна розвивати.

Рейсс розробила свою методику тренування емпатії, ґрунтуючись на дослідженнях в області нейробіології. Отже, ось ті сім основних навичок, над якими варто попрацювати, щоб знайти спільну мову з ким завгодно:

1. Уміння підтримувати контакт поглядів.

Усім відоме прислів’я «Очі – дзеркало душі», і воно абсолютно правдиве. Рейсс рекомендує по можливості проводити важливі зустрічі не по конференц-зв’язку або за допомогою месенджерів, а особисто, віч-на-віч. Це допоможе вам вловити ті невербальні нюанси, які ви нізащо не змогли б зрозуміти по мові співрозмовника.

Крім того, при першій зустрічі з людиною подивіться їй в очі настільки уважно, щоб зрозуміти, якого вони кольору.

«Ці додаткові кілька секунд дають співрозмовнику зрозуміти, що ви дійсно його бачите», – пояснює Рейсс.

2. Уміння розпізнавати емоції по міміці обличчя.

У наш мозок і нервову систему жорстко «зашито» автоматичне віддзеркалення виразів обличчя співрозмовників. І коли хтось нам посміхається, то ми майже завжди посміхаємося йому у відповідь. Ми це робимо автоматично.

А ще ми вміємо розпізнавати різницю між фальшивою і справжньою посмішкою, що говорить про справжнє щастя. Лицьова мускулатура рідко бреше – куди рідше, ніж слова.

Так що звертайте на це увагу, якщо хочете краще зрозуміти, що відчуває ваш співрозмовник.

3. Уміння підтримувати під час розмови позу, що викликає довіру.

Під час розмови сидіть прямо і рівно. Така поза свідчить про «внутрішнє відчуття щастя або впевненості в собі».

Зі своїми пацієнтами Рейсс завжди розмовляє сидячи, повернувшись до людини, злегка нахилившись вперед і намагаючись сидіти так, щоб її голова була на рівні її очей.

4. Уміння розпізнавати загальний емоційний фон.

Це дійсно дуже важливе вміння. Завжди звертайте увагу на те, в якому емоційному стані знаходиться ваш співрозмовник – можливо, він сумний, роздратований, збентежений або в піднесеному настрої? Навряд чи ви зможете знайти спільну мову, якщо не розумієте, в якій частині емоційної шкали він знаходиться в даний час.

І, знову-таки, мільйони років еволюції зробили нашу центральну нервову систему тонко налаштованим інструментом, здатним розпізнати навіть найслабші нюанси емоційної аури іншої людини. Навіть якщо цей процес і не проходить свідомо, він все одно працює.

Вірте своїм інстинктам – найчастіше вони знають більше, ніж доступно вашій свідомості.

5. Уміння розпізнавати інформацію, яку передає тон голосу.

Лінгвісти використовують термін «просодія» для позначення темпу, ритму і тембру голосу людини. Як вважає Рейсс, просодія «наповнює усне слово додатковим емоційним змістом, що говорить співрозмовникові куди більше, ніж могло б слово саме по собі». Тобто важливо не тільки те, що ви говорите, але і те, як ви це говорите, як швидко і яким тоном.

Як правило, заспокійливий, розмірений тембр голосу сприяє більш швидкому встановленню контакту і набагато полегшує взаємодію з іншою людиною.

6. Уміння слухати по-справжньому.

«Уміння слухати емпатично означає приділяти повну увагу іншій людині, розпізнавати її емоції та відповідати зі співчуттям, без осуду», – пише Рейсс.

Наприклад, намагайтеся не розмовляти ні з ким, коли ви знаходитесь в «червоній зоні». Коли під час сварки емоції розпалюються до небезпечної температури, зробіть крок назад. Не перебивайте співрозмовника. Не намагайтеся віддзеркалити його, доводячи свої емоції до точки кипіння.

Ось побачите, якщо ви будете слідувати цим правилам, то загострення пристрастей в суперечці швидко піде на спад.

7. Уміння правильно реагувати на співрозмовника.

Емоції «заразні». Можливо, ви й не усвідомлюєте цього в повній мірі, але ваш емоційний стан робить прямий вплив на навколишніх.

«Наші нервові системи взаємодіють на дуже глибокому рівні, і ваші почуття стосовно інших людей можуть сказати дуже багато щодо того, як вони будуть сприймати ваші слова або вчинки», – вважає Рейсс.

Якщо ви злі, не впевнені в собі, або, скажімо, чогось боїтеся, ці емоції неодмінно вплинуть на оточення і значно погіршать спілкування.

Звертайте увагу на те, що ви відчуваєте, тому що від цього залежить, що будуть відчувати щодо вас інші люди.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *